Ce este ISO 22000? citeste »

Organizatia Internationala ISO (Organizatia Internationala de Standardizare) are zeci de ani de experienta în care a dezvoltat standarde pentru multe tipuri de aplicatii.

Una dintre cele mai populare si cele mai recunoscute este Sistemul de Management al Calitatii standardul ISO 9001. Acest standard a fost elaborat pentru a oferi un standard uniform la nivel mondial pentru managementul calitatii.

Un cumparator dintr-o parte a lumii are un grad de încredere în calitatea practicilor unei companii înregistrata în cealalta parte a lumii, in situatia in care aceasta din urma este certificata in conformitate cu ISO 9001.

ISO 9001 a fost folosit ca baza pentru mai multe alte standarde specifice de management al calitatii in industria de automobile, a dispozitivelor medicale, industrie, precum si în industria aerospatiala.

Acum aceasta abordare a fost aplicata pentru Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare care încorporeaza utilizarea pe scara larga a principiilor HACCP, rezultatul fiind standardul ISO 22000.

Multe companii vor gasi parti din acest document foarte familiar:

  • daca organizatia dumneavoastra utilizeaza un sistem de HACCP, acesta va constitui fundatia noului sistem de Management al Sigurantei Alimentare;
  • daca organizatia dumneavoastra functioneaza dupa standardul ISO 9001, atunci veti adauga cerintele HACCP in acest sistem.
Cui se adreseaza ISO 22000? citeste »

Cerintele standardului ISO 22000 se aplica tuturor companiilor care activeaza pe intreg lantul alimentar pornind de la producatorii de hrana pentru animale, fermieri, agenti care depoziteaza, manipuleaza sau proceseaza alimente, distribuitori sau fast-food, restaurante si cofetarii.

Orice agent economic care se afla pe acest lant alimentar, pentru a dovedi ca sunt capabili sa obtina produse sigure consumului uman se poate conforma cerintelor sistemului ISO 22000.

Deasemena, cerintele standardului ISO 22000 se aplica si producatorilor de utilaje alimentare, ambalaje, agenti de igienizare, aditivi sau alte ingrediente alimentare. Se aplica oricarei organizatii, indiferent de marime, cifra de afaceri sau nationalitate.

Cerintele Standardului ISO 22000citeste »

ISO 22000 contine cerinte specifice pentru a fi abordate de catre Sistemul de Management al Sigurantei Alimentare SMSA astfel:

  • Elaborarea politicii de calitate si siguranta alimentara pentru organizatie, dezvoltata de top management;
  • Stabilirea obiectivelor care vor orienta eforturile companiilor de a se conforma acestei politici;
  • Planificarea si proiectarea unui sistem de management si de documentare a sistemului;
  • Stabilirea unei echipe multidisciplinare responsabila cu implementarea cerintelor pentru Siguranta Alimentara;
  • Definirea procedurilor de comunicare pentru a asigura o comunicare eficienta cu importante contacte atat din afara companiei cu furnizori, clienti, cat si comunicarea interna in cadrul companiei;
  • Gestionarea corespunzatoare a reviziilor pentru a evalua performanta SMSA;
  • Furnizarea de resurse adecvate pentru functionarea eficienta a SMSA inclusiv instruirea corespunzatoare a personalului, angajarea de personal calificat, asigurarea infrastructurii si a unui mediu de lucru adecvat pentru a asigura siguranta alimentelor;
  • Respectarea principiilor HACCP;
  • Stabilirea unui sistem de trasabilitate, de identificare a produsului pe intreg lantul de prelucrare;
  • Stabilirea unui sistem de masuri corective si de control al produselor neconforme;
  • Stabilirea unei proceduri de retragere a produsului neconform;
  • Controlul de monitorizarea dispozitivelor de masurare;
  • Stabilirea si mentinerea programului de audit intern;
  • Actualizarea si imbunatatirea continua a sistemului SMSA.
Avantajele implementarii ISO 22000 citeste »

Avantajele implementarii si certificarii SMSA in conformitate cu cerintele standardului ISO 22000:

  • Recunoasterea oficiala a capabilitatii organizatiei de a produce/ distribui / comercializa alimente sigure pentru consumatori;
  • Calificarea ca si furnizor al marilor producatori / retele comerciale;
  • Mai buna comunicarea cu autoritatile (ANPC, ANSVSA, DSP);
  • Asigurarea conformarii la legislatia in vigoare;
  • O mai buna imagine in piata si avantaj concurential;
  • Motivarea personalului;
  • Este un sistem preventiv care reduce pana la disparitie riscurile alimentare;
  • Reprezinta un angajament al organizatiei care va imbunatati imaginea acesteia;
  • Reduce necesitatea si costurile testarii finale a produsului;
  • Creste increderea consumatorilor in produs;
  • Reduce drastic posibilitatea aparitiei accidentelor care pot duce la contaminarea produselor;
  • Pe termen lung scad costurile legate de pierderile de materie prima si rechemarea produselor din piata;
  • Imbunatatirea semnificativa a comunicarii si cresterea nivelului de incredere intre clienti, furnizori si autoritatile de supraveghere;
  • Analiza sistematica, derularea unor procese sigure si eficiente in sensul sigurantei produselor alimentare si directionarea proceselor pentru identificarea potentialelor riscuri referitoare la igiena care pot periclita sanatatea consumatorului;
  • Prevenirea problemelor care pot sa apara referitoare la garantarea produselor;
  • Ajuta firmele din industria alimentara sa devina competitive pe piata internationala;
  • Diminueaza barierele comertului international.

Real T.D.C. © 2010 Toate drepturile rezervate